Het 43 dagen plan

Inleiding

Een paar verdiepingen omhoog en hijgend boven aan de trap.
Even snel de veters strikken en oei wat zit daar in de weg.

Sonja Bakker -> Veel te ingewikkeld, niet vol te houden
Wasborddieet -> Teveel tekst, zeg me gewoon wat ik moet doen

Waarom alleen voor mannen, werkt dit niet bij vrouwen dan? Vast wel maar ik ben een man dus dat kan ik niet zeggen. De eerste vrouw die het weet mag het melden!

Stap 1 De Benodigdheden

Hartslagmeter
Weegschaal met vetmeter, vochtmeter, spiergehalte-meter
Zin om af te vallen

ACTIE: Bestel hartslagmeter en weegschaal
Bijvoorbeeld: Polar FT1 42,95 euro
Bijvoorbeeld:Inventum PW820BG 29,99 euro

Stap 2 Wat moet je weten

Vetpercentage van 8 tot 18% voor mannen is gezond
Gewicht afhankelijk van je leeftijd en postuur, ik zou zeggen onder de 80 kilo
Je maximale hartslag is 220 – leeftijd, ik ben 28 jaar dus mijn maximale hartslag = 192
Je gewicht meten doe je ‘s ochtends als je opstaat na het plassen

Stap 3 Het 43 dagen plan in Excel

Het belangrijkste is om een plan te maken en je voortgang bij te houden.
Ik ga hier uit van 43 dagen, dat is dus 6 weken en 1 dag, die laatste dag heb je je doel gehaald.
Mijn doel was om elke week 1 kilo af te vallen, dus 6 kilo totaal.

Drie keer in de week sporten: half uur fietsen, half uur lopen bij een hartslag van 70% van max.
Eet gewoon gezond zoals je normaal doet, maar eet 1 portie, hoe lekker het ook is, hoeveel er ook in de pan blijft zitten: 1 portie is voldoende.
Drink geen (of nauwelijks) frisdrank en pakken sap: geef die weg aan een vriend of je moeder. Beperk je tot koffie, thee, melk, water. ‘s Avonds voor de tv drink dan een bakkie thee.
Krijg je tussendoor trek, neem dan een mok met joghurt, scheutje karvan cevitan en wat cruesli. Eventueel kan je nog wat proteine poeder in de joghurt doen voor extra eiwitten.
Beperk je alcoholische consumpties, mijn doel was maximaal 6 biertjes per week.
Beperk je rookgedrag, mijn doel was maximaal 2 dagen per week roken.

ACTIE: Download het Excel document, stel een begindatum en vul je prognose in.

Stap 4 We gaan beginnen

Dag 1: Meet je begingewicht, vetpercentage, vocht en spierpercentage.
Aan de slag
Dag 7: Meet je resultaten na 1 week
Tussendoor meten kan je beperken, ik was veel te benieuwd en meet bijna elke dag.

Stap 5 Resultaten beginnen zichtbaar te worden

Jaja je zult zien dat het omlaag gaat, volhouden, na de 43 dagen kun je weer (even) rustig aan doen.

Hoe gaat het bij jou? Meld je aan op de voortgangs-meter om anderen te laten zien dat het werkt.